lauantai 11. toukokuuta 2013

1.8 millimetriä

1.8 milliä oli venttiilivälys kun sen tänään Guzzista mittasin. Kävin ihmettelemään normaalia sepelimyllyisempää ääntämystä ja pikaisesti käytin venttiilikoppaa sen verran auki että sain mitattua.
Eipä ihme että härveli tuntuikin hieman lapaselta.
Vasen imu, nostinkuppi. Kuopalle kulunut
Ajoin Guzzin kotoa tallille ja avasin vasemman sylinterin. Imupuolen nostinkuppi oli kulunut syvään, ja oli noin millin lyhyempi kuin pakopuolen vastaava. Kaupasta ostaessa ovat aivan samoja palikoita imu- ja pakopuolen kupit.
Purin myös oikean puolen sylinterin ja kuinka ollakaan, sillä puolella ei suurempia katastrofeja ollut.

Nostinkupit:

Vasen imu: kulunut kuopalle, lyhentynyt millin
Vasen pako: rupinen mutta "toimiva"
Oikea imu: rupinen mutta "toimiva"
Oikea pako: priima: sileä ja peilikirkas

Miksi näin? Syytä en tiedä, mutta taidan ottaa riskin ja jättää avaamatta nokka-akselin. Se mitä taskulampulla näkee nokista, ei näytä kovin pelottavalta. Nokka-akselin poisotto ja takaisinlaitto on julmettu homma.

Mietin, ostaisinko tähän väliin -83 Honda Goldwingin. Olisi erittäin sopivasti tarjolla. Talouden kaksi muuta 1100-kuutioista kardaanipyörää antavat aiheen olettaa että kolmas 1100-kuutioinen kardaanipyörä palvelisi moitteetta. (BMW on vieläkin RMHeinolla ja Guzzi tallilla, kone levällään).

Edit: Kävin tiputtamassa öljyt ja öljypohjan pois. Ei näkynyt metallimujua merkittävässä määrin. Olisiko ollut niin hienoa silppua että olisi päässyt ja jäänyt suodattimeen? Toivottavasti.

Pistänpä osista tarjouspyynnön MotoItalia Importiin, saa nähdä paljonko tulee paketille hintaa :I

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti