Tunteja meni melkein koko päivän edestä, mutta tuloksista ei oikein voi hurraata huutaa.
Kun kerran joudun vehkeen näyttämään katsastuskonttorilla, koitan laittaa paikat sellaisen näköiseksi ettei katsastusmiehen herkkä silmä häiriinny. Näinpä siis ainakin seuraavat kohteet tulee katsottua joko kuntoon tai näteiksi tai kokonaan pois:
- laukkuhärdellit pois toistaiseksi
- väriä pintaan muutamaan kohtaan, erityisesti takalokasuoja on saanut vuosien varrella kipeää
- vihreät intialaiset heijastimet pois rekisterikilven vierestä, tilalle yksi EU-heijastin
- rekisterikilvelle valo; vaihdoin takavalon sellaiseen missä on kilvelle valaisu
- uusi rekisterikilpi: vanha on murtunut melkein poikki. tilalle uusi kilpi ja sille kuminen tai vastaava tausta valkokantaisilla pulteilla.
- akkukannake on hieman turhan lähellä takarengasta, korkean profiilin rengas saattaa hipaista
- takavilkut ovat kyllä EU-lailliset, mutta taidan silti vaihtaa isompaa vilkkua
- pakoputket otin irti, kaavin ruosteet pois ja pistin tuoreen värin pintaan. niiden kiinnitykseen voisi panostaa hieman enemmän kuin "viimeksi"
Suzuki GS450 pistin käyntiin. Taitaa sähköt vuotaa vasemmasta tulpanjohdosta maihin. Pitää tsekata voiko pelkän johdon vaihtaa vai pitääkö vaihtaa puola johtoineen. Muuten lähti vehke ihan kivasti käyntiin kun pistin latauksessa pidetyn akun paikalleen. Ajatus oli käydä ajamassa pihalla pikku lenkki, mutta en sitten kuitenkaan. Renkaat olisi hyvä vaihtaa.
BMW R1100GS pistin myös käyntiin. Varashälytin syö näköjään häiritsevän paljon sähköä, tai sitten akun tyhjää joku muu aparaatti. Tuoreella sähköllä pyörä lähti kuitenkin kuin palmun alta. Pitäisi tällekin tehdä vaikka mitä, kun vaan ehtisi ja saisi aikaan. Jospa kuitenkin naputtelen Guzzin vaunuineen ensin kilpiin ja baanalle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti