perjantai 21. elokuuta 2015

Tilannetietoa Guzzin suhteen

Perän liikkuvat osat siis tulivat tiensä päähän. Sille tehdään isompi remontti, eli vaihdetaan rattaat, laakerit ja tiivisteet.

On myös suunnilleen aika tehdä normaali 10 000 huolto ja katsoa mitä extraa tarvitsee tehdä.

- takajarrupalat on loppu (motonet: 30 ~euroa)
- öljynsuodatin (motonet: 11 euroa)

Kirjaanpa tähän, että valitettavasti etujarrulevytkin ovat kuluneet. Niitä ei ole just rahaa pistää vaihtoon, mutta taitaapa sopivia levyjä löytyä kaupasta:

- motonet 199 euroa http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9822584/448366?ajoneuvo=2768

Kun nyt perä ja takapyörä on irti, voisi vaihtaa takarenkaankin, jos saisi aikaan. Toisaalta vanhankin voisi ajaa loppuun. Aina sama pohdinta ...

Kun mittari näyttää 121 678 km (oikeasti pyörällä on ajettu pari tonnia enemmän. vaijeri oli poikki parin tuhannen kilometrin ajan), aloin tehdä määräaikaishuoltoa. Edellisestä on aikaa muutama vuosi. Kas, kun kilometrejä ei ole tullut.

Takajarrupalat menivät vaihtoon näin aluksi. Oli ihan finaalissa, yhdessä kulmassa oli jo metallia tarjolla. Tottakai ostin uudet ja löysin tänään tallilla käydessäni korkkaamattoman paketin. Herra tietää montako vuotta nekin ovat käyttöä odottaneet.

Tilasin SD:ltä vakiojäykät venttiilinjouset, mutta en taida niitä vielä laittaa, vaan säädän venttiilit ihan nykyisillä jousilla. Säädinkin. Ulkomuistista .15 pakoventtiilit ja .10 imuventtiilit. Molemmat imuventtiilit olivat hieman alle .10 joten pistin ne säätöihin. Ei mitään outoa siellä.

Öljynsuodatin meni vaihtoon. Öljypohjassa oli muutamassa kulmassa outoa sedimenttiä. Aivan kuin olisi hienoa hiekkaa ollut. Hyvin se irtosi Bräkleenillä, mutten muista aiemmin moista nähneeni. Hiekkamaisen sedimentin päällä oli "hammastahnamaista" sedimenttiä. Ehkäpä tosiaan oli jo korkea aika laittaa öljyt vaihtoon :)

Kävin Biltemasta hakemassa voiteluaineet perään ja vaihteistoon. Ajattelin pistää alkuun perän kasaan ilman Molykotea mutta RVS:n kanssa. Samalla kertaa sitten RVS:t myös vaihteistoon. Sitä vaan mietin että perä on RVS-käsitelty, en vaan muista, kauanko siitä on aikaa. Jos sovittaisi RVS:n kanssa osat optimiin reilun tuhannen kilometrin ajan ja vasta sitten pistäisi Molykotet sekaan?

Vaihteistoöljyt vaikuttavat olevan, valoa vasten katsottuna, läpinäkyvät. Outoa. "75w-90" lukee kuitenkin purkin kyljessä, eli pitäisi olla kelpoista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti