keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Suzuki vs RVS, Guzzin tulpat ja jälkikiristys

Guzzin kansien jälkikiristys näköjään kestää aikansa, kun sitä tallilla puuhaan. Tämän ajan ja vähän muutenkin olen nyt ajellut Suzukilla, jonka mittariin ehti jo pyörähtää tasanumerot. Ei sentään rivi nollia vaan rivi seiskoja.
Suzuki poltti öljyä sen verran pahasti että harmitti. Kippasin koneeseen RVS G4-purnukan ja tämän jälkeen öljysavu lakkasi näkymästä. Öljyä kuitenkin vielä kuluu jonkin verran, mutta pers arvio olisi että "paljon vähemmän".
Olisipa kiva tietää mitä moottorin sisällä on tapahtunut...
Mutta joo, Guzzi on tallilla ja kannet oikeassa momentissaan (45Nm). Vaihdoin nyt kun paikat olivat tarjolla pikkutulpat, joilla olikin jo ajettu kai 60 000 kilometriä.
Uudet tulpat ovat NGK CR8EIX ja vanhat olivat PMR8B.

Kiva on pikku-Suzukilla taivutella pitkin mutkaisia teitä. Mainio ajoasento. Vain pari pikkuseikkaa vaivaa: tuoko se kotio, vieläkin se polttaa öljyä, tehoa uupuu eli jotain vikaa on jossain.

Sain mielestäni loistavan ajatuksen: Miksei laittaisi guzzin keinuvipujen akseleita sorviin ja sorvaisi niihin kiilamaista muotoa paikalleen asettamisen helpottamiseksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti