Sattui sopivasti kohdalle niin ostin sitten lähinnä osiksi pikkaisen karsitun R1100RT:n.
En nyt tiedä ... toisaalta huvittaisi isosti tehdä tuosta just tollainen, mutta kadulle. Puuttuu ehjä startti, valot, vilkut, stonga, peilit, akku, takajarrusatula, jarruputkia, akku ja herra tietää mitä kaikkea muuta, ennenkaikkea kilpi persuksista. Mutta olisihan se räyhäkkä.
Toisaalta taas, tuossa kokonaisessa RT:ssä on pieniä puutteita, ja niiden paikkaamiseen tuon lähinnä hankin. Eilen (9.1.2021) kävin katselemassa. Valitettavasti tuon raadon etuvanteessa on vielä enemmän vippiä kuin kuin kokonaisen, ja mahdollisesti suora vanne oli ehkä tärkein yksittäinen syy koko ostokseen.
Sen sijaan etujarrulevyt ovat melkein uudet, kun kokonaisessa pyörässä ne taas ovat aivan loppu. Samoin etujarrupalat ovat ihan ok, ehkä 80% jäljellä pintaa.
Takavanne vaikuttaa suoralta, ainakin suoremmalta kuin se mikä kokonaisessa pyörässä on. Kaipa sen voisi vaihtaa.
Perverssi viritelmä on eturengas. Pitää ottaa jarrulevyt irti vanteesta jos meinaa ottaa vanteen pois pyörästä. Ei muuten sovi tulemaan satulat vanteen "sisältä".
Nyt pitäisi sitten löytää firma joka suoristaisi toisen noista etuvanteista ja saada homma hoidettua. Vippaava vanne on ärsyttävä, ihan jo sen takia kun tietää että tietää asian.
Raadon kilometreistä tai historiasta ei ole tietoa. Ei myöskään moottorin, perän eikä vaihteiston kunnosta. On mahdollista että ne ovat ihan OK. Jos ehjä RT on ajettu ojaan / hirveen / metsään ja siitä on riisuttu risat muovit päältä ja sitten sitä on riisuttu lisää ja leikitty hetki pitin hiekkateitä, siinä ei välttämättä ole tekniikka kärsinyt. On siellä öljyt sisällä ja ilmanputsari (ainakin kotelo ja töttöröt) paikallaan.
Tämän laitteen osat siis käyvät suurelta osin noihin R1100GS ja tuohon R1100RT pyöriini, ja siksipä tälle voi olla hyvinkin käyttöä. Etujarrulevyt nyt ensimmäisenä siirrän RT:hen.
Vaikuttaa siltä että moottori olisi helppo kokeilla: akku paikalleen, startti toisesta RT:stä (tai GS:stä) ... ja ei välttämättä muuta tarvittaisi käynnistämiseen.
Edit 21.03.2021
Purin siis etuvanteen pois ja lopulta sain sen matkahuollon kyytiin kohti Lappeenrantaa. Siellä on www.l-weld.com firma joka oikoo moottoripyörän vanteita. Hitaasti etenee tämäkin "projekti". Onneksi kuitenkin tuo ajo-RT on ajokuntoinen; vanteen voi vaihtaa kun se tulee, eikä tämä vaihtohomma haittaa ajoon ottamista, jos kelit niin sanovat.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti