2023.12.10 199 003 km
Edellisen kerran oli öljyt vaihdettu ja muu määräaikainen tehty kilometreillä 190 000. Noin 500 km sitten kaadoin RVS:t koneeseen ja tänään sitten imaisin vanhat öljyt pois ja pistin uudet tilalle (Motonet: Comma PD Plus 5W-40, täyssynteettinen ACEA C3 öljy). Pihalla oli liian kylmää ja epämukavaa että olisin käynyt urheilemaan ö-suodattimen vaihdon kanssa. No, iso suodatin ja vain 10 000 km ajettu eli tuskin se tukossa on.
Pari kk takaperin pistin aiemman ledipalkin eläkkeelle ja tilalle Optibeam Commander. Se on vallan mainio, mutta mutkaisilla teillä saisi olla enemmän leveyttä valokiilalla. Siksipä ostin kaksi kappaletta Purelux Double-Row 18cm valopalkkeja, jotka ajattelin laittaa Dusterin katolle, kun saan aikaan.
2023.12.28
Nyt on Pureluxit katolla. Tein vanhasta vatupassista vaakapalkin johon nuo ruuvasin. Ihan jees, pitää vaan levittää kuviota.
Tänään ois tarkoitus lähteä sukuloimaan useamman kilometrin päähän.
Osia (muistilappu itselle): Skruvat, Aeromotors
2024.01.08 201 250 km
muuten vaan lukema ylös
2024.02.05 202 500 km
Vein Dussen pajalle. Oli hiukka vaivoja.
Vaihtoivat diesel-filsun
Vaihtoivat vaihteistoöljyn (sekaan RVS)
Vaihtoivat vas takajarrun työsylinterin, ei toiminut ollenkaan (viime kesän jumitus?)
P0202 vielä vaiheessa, eli kakkossylinterin ruiskutus jotenkin bugaa. Taitaa olla ettei kakkosmuki osallistu bileisiin lainkaan.
2024.03.27 vajaa 205 000 km
Pari viikkoa sitten vaihdoin kakkosen ja kolmosen ruiskut päittäin. Vika siirtyi ruutan mukana. Tilasin uuden ruutan ja pistin sen risan tilalle. Hooray, vehje alkoi toimimaan taas neljällä sylinterillä.
Tänään sain koodautettua kakkosen ja kolmosen. Nyt pitäis konehuoneen puolella olla asiat mitenkuten OK. Aika monta kuukautta siihen meni, vaan kun ei oo ittellä tallia niin asiat on sit vähän vaikeita.
2024.03.31 205 200 km
Täristää vieläkin, tod näk eturenkaiden tasapainotuksesta johtuen. Josko huomenna vaihtaisi suvikumit. Kulutus nykyään jotain 5.9 tai 6.0 l/100km kun ajelee 60/80 km/h nopeuksia vanhaa turuntietä. Nopeampaa ei ole huvittanut ajaa kun täristää. Kun yksi sylinteri oli pelistä pois, oli kulutus jotain 8.5-9.0 litraa/100km.
2024.07.22 208 374 km
Dacian katsastus meinasi olla ongelma kun parinkaan kerran jälkeen eivät saaneet jarruja kuntoon "Auto Service" nimisessä paikassa Espoon Karhusuolla. Lisäksi ... olin käsityksessä että olisivat vaihtaneet uuden takajarrusylinterin, mutta ei sieltä sellaista löytynyt kun lopulta vein toiselle korjaamolle. Siitä voi sitten itse kukin päätellä tai arvailla mitä on tapahtunut.
Joka tapauksessa tänään sain huollettua ilmastoinnin otsikossa lukevilla kilometreillä. Auto-Vasenius Lohjalla pisti uudet liemet (R134A) sisään. Parisataa grammaa oli jäljellä, yli neljäsataa piti olla. Hintaa tuli noin 70 euroa. Vaan on se kiva kun ilmastointi taas toimii!
2024.08.29 211 173 km
Alkoi sen verran meteliä pitää Duster että pääsi ihan oikeaan autokorjaamoon. Ajamalla, omin voimin. Ohjeena korjaamon väelle (Toyota Lohja) oli "Kattokaa nyt mikä siinä mättää" ja vikaahan löytyi: oikea takapyörän laakeri (vaihdettiin), kardaanin ristikko (ei vaihdettu), oik takajarrupalat loppu (vaihdettiin), oikea takaiskari vuotaa (ei vaihdettu), käsijarruvaijeri venynyt tms (ei vaihdettu).
Käytetään autoa nyt 2WD tilassa kunnes saa tuon kardaanihomman hoidettua ja pidetään sormet ristissä että ei tee mitään tyhmää se kardaani.
Se ettei vaihdettu kuin takapyörän laakeri ja palat oli juuri kuten toivoinkin: duunaan itse nuo loput.
2024.09.06 212 000 km
Motonet Lohja: Kardaani vaihdettu. Käsijarruvaijeri vaihdettu. Eturenkaiden laakerit tsekattu manuaalisesti (on OK). Hintalappu 874 eur. Auts.
Toinen takaiskari vuotaa.
Takajarrujen rummut on finaalissa. Vaihdan kun ehdin ja saan aikaan.
Suosittelivat varmistamaan eturenkaiden tasapainotuksen ja ohjauskulmat.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti