lauantai 24. elokuuta 2013

Suzukin tuunaamista

Nyt on kaasarit pesty ultraäänellä, uusi akku hankittu ja laitettu, ja vehke kasattu nippuun ja lähtee kivasti käyntiin napista painamalla.

Valitettavasti käynti ei ole vakaata; vasen puoli ei idlaa kunnolla, ja silloin kun se lähtee mukaan, se helposti karkaa kierroksille ja jää sinne.
Jos ottaa vasemman tulpanjohdon irti, käy laite kivasti oikealla mukilla. Jos taas ottaa oikean tulpanjohdon irti, ei oikein lähde käyntiin.

Elikkäs ei tuolla vielä ajaa voi, valitettavasti.

Pari päivää sitten tilasin uudet imukurkut, 33e/kappale. Ei ole vielä tulleet ne RMHeinolle, joka täälläpäin toimittaa Suzukin osat.
Äsken kävin purkamassa kaasuttimet vielä kerran irti, ja otin myös imusarjat irti. Vasemman imusarjan o-renkaassa on katkeama. Ehkä ongelmat johtuvat siitä?

Mittasin myös puristukset, kun toveri Kiteeltä vihjasi että kannattaisi: Oikean mukin puristus 9.5, mutta vasen vain 7.5. Kun kaadoin tilkan öljyä vasempaan mukiin, nousi sekin arvoon 9.5. Käsittääkseni tämä viittaa männänrenkaisiin, tai yleiseen väljyyteen, ei venttiileihin. Vasen puoli savuttaa sen verran että sillä saattaa olla merkitystä, tai sitten ei.

Suzukin mittarissa on vasta 76000 kilometriä, eli sisäänajo alkaa olla valmis.

Pari polttimoa on pimeänä, mutta näitä lukuunottamatta vehke on kunnollista käyntiä vaille ajovalmis.

Tähän mennessä mennyt:
  • imukurkut 66e
  • uusi akku 27e
  • öljyproppu 9e
  • öljyt ehkä 10e
  • etujarruun palat 36e
  • ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti