maanantai 12. toukokuuta 2014

Tuuninkia

Jo pidempään oli kiusannut, että Dacia sotkee kylkensä, kun jossain kilometrin säteellä on viikon sisään rippaissut vettä.
Etulokasuojat eivät siis suojaa kylkiä niin hyvin kuin voisi toivoa. Vaivaan löytyi lääke Motonetistä. Ostin sieltä yleismalliset roiskeläpät, jotka viimein eilen sain laitettua paikalleen.
Mattoveitsellä sormet viiltäen muotoilut kohdalleen ja poralla ja pop-niiteillä sitten kiinnitys. Hieno tuli.



Smartikkeliin sitten sain viimein hoidettua enemmän polttoaineensyöttöä. Tai ainakin sain tilattua korkeapaineisemman regulaattorin bensan hallintaan.
Vehke näyttää mitenkuten toimivan RE85-polttoaineella, mutta mitä todennäköisemmin toimii paljon paremmin jos saa enemmän poltettavaa. Moottorin vakio-ohjelmat eivät ihan ymmärrä alkoholin päälle.

Tältä sivulta lisää aiheesta regulaattorin vaihto: "After a bit of research we discovered that we could use a fuel pressure regulator from an Audi A6 which has a fuel pressure of 4bar with the same fitment as the smart.

Bosch part number: 0280 160 575" http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/roadster/engine/343-upgrading-the-fuel-pressure-regulator.html
Siinä missä alkuperäinen regulaattori rajoittaa bensapaineen 3.8 bariin, tuon pitäisi tarjota neljä. Tarkkoja virtausmääriä en tietenkään tiedä, mutta Smartin automatiikka toivottavasti hoitaa homman :)

Edit 20.5.2014: Tilasin ebaystä suunnilleen tuollaisen ja tänään se sitten tuli. Kiinnilaitossa ei tarvitse työkaluja, ja operaatio kestää noin 5 minuuttia ihmettelyt mukaanlukien. Saapa nähdä, onko tuolla käytön kannalta mitään väliä. Moottorin merkkivalot ovat ainakin pysyneet pimeinä, ja OBD ei ole antanut yhtään virhettä, vaikka olen välillä melkein pelkällä RE85:lla ajanutkin. Matkamittarissa on nyt noin 90 000 km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti