Viikonloppuna ehdin vilkaista Suzukia. Purin taas kerran kaasuttimet, eikä niistä löytynyt kuin ihan pikkuvika: Toisen puolen pääsuutin oli irti. Saattaa selittää miksi vehke ei kulkenut kovin hyvin. Tainnut tulla soppaa isosta hanasta isommalla kaasun asennolla?
Smart sen sijaan tuikutti huoltovaloa jo muutaman sata kilometriä, mutta öljynvaihto kilometreillä 88887 korjasi tilanteen. Huollon (Hyvinkään AD) korjasi myös huoltovalon tuikkeen elektroonisella työkalulla.
Smartiin hankin jo vuosia sitten aktiivisen subwooferin, kun ovissa olevat kaiuttimet eivät juuri bassoja toista. Philips on se merkiltään, jotain-200 malliltaan. 2012 tai 2013 kesällä ryhtyi soimaan subbari huonosti, joten kiskoin siitä piuhat irti. Äsken viimein kävin ottamassa subbarin sisälle ja sain avattua sen ja katsottua, onko kondensaattorit silmillä katsottuna ehjiä.
Olivathan ne. Kannoin subbarin takaisin autoon ja syötin suoraan subbarille virtaa tunnetusti hyvällä akulla, ja sehän soi ihan kivasti. Katselin hieman johtojen kulkua ja niinpä olikin yleisin autosähköongelma taas manannut itsensä paikalle: Maajohto oli hapettunut.
Pistän takaisin kun muistan ja ehdin. Kiva, säästyi pari sataa euroa!
Lauantaina käytiin motskarikaupoissa katselemassa, millaisia motskareita olisi kaupan. Olihan niitä. 6500 eurolla oli tarjolla muun muassa yksi Honda Goldwing. Onneksi ei ole ylimääräistä rahaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti