keskiviikko 30. elokuuta 2017

Cagiva, uutta elämää

Ei vielä, mutta lähitulevaisuudessa on tarkoitus ja ajatus ja jopa melkein suunnitelma vaihtaa pois vanhat akut ja virvoittaa Cagiva uuteen kukoistukseen.
AGM-akut ovat tiensä päässä, ja sain sopivasti hankittua 7 kpl Nissan Leafin akkumoduleita.
Jos kaikki menee kuten toivon, kyseessä on melkeinpä 1:1 vaihdos.d
Laturini tod näk antaa sopivaa jännitettä uudellekin paketille.
Muuta ei kai tarvitse juuri tehdä kuin vaihtaa akut ja johdotus ja parametrisoida kontrolleri uusiksi ylä- ja alajännitteen suhteen.
Lisäksi voisin ostaa tai jotain sovittimen jolla julkisen "Type 2" latauspaikan saa sovitettua tavalla tai toisella pyörän IEC tai shuko - kytkentään.

Tästä type 2 - liitännän älystä on sanottu seuraavaa:

Se type 2 on helppo mieltää vaan erilaisena töpselinä, joka antaa virtaa käskystä. Käsky on käytännössä yksi diodi ja vastuksia kahden piuhan välillä, pyörän puolella siis. Jos tietty vastus otetaan kesken latauksen pois niin latauspiste herkeää antamasta sähköä. Tähän hommaan on olemassa valmis kikkare, avc2, jolloin ei tarvitse miettiä vastuksia, sen kun johdottaa. Uudesta ajoneuvopuolen type 2-liittimestä piuhat laturin pc-pistokkeeseen ja pienemmät signalointipiuhat avc2-mokkulaan. Mokkula kommunikoi latauspisteiden kanssa.

Suora sovite type 2 -> CEE/suko toimii sellaisenaan ilman älyjä jos laturi on suoraan kytkettynä ilman erottavia kontaktoreita/releitä.

Laitanpa tähän talteen erään linkin aihetta sivuten: http://modularevpower.com/Active_Vehicle_Side_Control_development.htm

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti