Nyt kävi sillai hassusti että viikko tai pari takaperin kaveri osti Zonerin pois. Kaverilla on muutaman kilometrin matka töihin ja mikäs sen hauskempaa kuin suhauttaa se skootterilla auringon paistaessa tai rännän ropistessa. Autojakin on vaikka kuinka mutta sehän on aivan eri asia kun pääsee kaksitahtisella kiinanskootterilla pöristämään.
Ja sit kävi sillai hassusti että kaveri, Ilmari, Lappeenrannasta, kävi tänään ajamassa Suzuki GS:n uuteen kotiin. Itse suosittelin että siirto Helsingistä Lappeenrantaan tehdään kärryllä tai pakun kyydissä, mutta kun en osannut kertoa mitään tiettyä syytä, miksi Suzuki ei voisi mennä perille asti, niin Ilmari päätti siirtää vehkeen parhaalla tavalla eli ajamalla :)
Lappeenrannassa kilometrejä oli mittarissa 78749.
Tänään kävi sitten sellainenkin sattumus että Fiat Punto (2001, 122300km) meni vaihdossa ja tilalle tuli Toyota Aygo (2006, 115000km, 5d). Vastapa Fiatiin tuli vaihdettua tuulilasinpyyhkijän moottori ja vivut, etujarrulevyt ja -palat ja parilla sadalla eurolla peltiä pohjaan...
Kaksi viikkoa sitten otin Guzzin ajoon. Kävin sillä viikon töissä ja vein takaisin tallille odottamaan inspiraatiota. Tiputtelee öljyä ja on siinä pari muutakin pikkuvikaa. Jossain vaiheessa tulee se inspiraatio ja tulee fiksattua nuokin.
Ah, tosiaan. Cagiva on ollut tallin perällä muutaman vuoden (5?). AGM-akut kuolivat hitaan ja tuskallisen kuoleman ja etsin tilalle jotain a) sopivaa b) sellaista mihin rahat riittää. Kuinka ollakaan, Facebookin DIY-Sähköajoneuvot ryhmässä huomasin että kaverilla on liikaa Nissan Leafin akkumoduleita. Ostin 7 kappaletta. Mielenkiinnolla odotan kuinka näiden kanssa käy ja miten Cagiva pelaa. Tässä näistä yleistietoa: http://hybridautocenter.com/HAC4/index.php?option=com_hikashop&ctrl=product&task=show&cid=91&name=58ah-nissan-leaf-battery-module&Itemid=605
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti