Tänään kävin hakemassa 35mm2 kaapelikenkiä. Tallilla oli "sattumoisin" pari metriä 35mm2 kaapeliä odottamassa. Sillä on kätevä kytkeä akkupaketit toisiinsa ja akkupakettien ulkolaidoilta sitten kontrolleriin, releen ja ehkä päävirtakatkaisijan läpi.
Alla olevasta kuvasta taidan sittenkin vielä korvata nuo 16mm2 johdot tuolla paksummalla, kun se on vielä "helposti" tehtävissä.
Keltaiset johdot viedään nippuina mittaristoon. Toinen akkupakka tulee tämän pakan päälle, omilla telineillään, lappeelleen. |
Akkujen vaihto tiputtaa vehkeen painoa yllättävän paljon: Vanhat akut ja telineet painoivat noin 110 kiloa. Uudet akut eivät varsinaisesti sen isommin tarvitse telineitä ja painavat vain noin 30 kiloa, eli painosta tippuu käsittämättömät 80 kiloa. Tämä ei voi olla vaikuttamatta kiihtyvyyteen ja mäennousukykyyn. Ei haittaa.
Vähän mietin et pitäiskö kytkeä tuo CellLog8M "alarm"-ulostulot sarjaan ja ohjaamaan ... relettä, tai jotain sellaista, niin että jos jonkun kennon jännite tippuu liian alas, kulku loppuu.
Tänä syksynä jos pääsisi ajamaan tallin pihan ympäri, niin olisin tyytyväinen.
Vaan olisihan tuota tekemistä:
- palaneen ajovalon vaihtaminen
- palaneen parkkivalon vaihtaminen
- vilkkujen uusiksi kytkeminen
- uusien peilien laittaminen (tangonpääpeilit molemmille puolelle)
- etulokasuojan sovittelu ja laittaminen paikalleen
- ehkä uudet kokonaiset katteet
- ehkä muovien maalaaminen
- parempi takavalo
- takajarruvalon katkaisijan laittaminen
- 12V systeemien siistiminen
- 48V sähköjen loppuun tekeminen
- laturin vaihto, jos Manson ei pumppaa jännitteitä tarpeeksi korkealle
- kontrollerin parametrisointi uusiksi
- ... onhan tuota
Täältä saisi Type2 - shuko - adapterin kohtuuhintaan: https://www.elektrofahrzeug-umbau.de/shop/ladekabel/ ja näyttäispä olevan täälläkin: https://www.elbilgrossisten.no/products/type-2-til-schuko-vanlig-stikkontakt-1-fas
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti