lauantai 25. marraskuuta 2017

Cagiva etenee hitaasti, mutta kuitenkin

Kristoffer lainasin taatusti ehjän kontaktorin, jolla varmistin että vika ei ole kontaktorissa, vaikka kontrolleri niin väittääkin. Kiitos lainasta, puuha jatkuu...
Toisin kuin kontrolleri indikoi, kontaktori ei ollut "welded" vaan joku piuha jonka piti olla kiinni, oli irti. Tai toisinpäin.
Irrotin käytännössä kaikki piuhat ja laitoin ne ajatuksella takaisin. Cagiva lähti "käyntiin". Sen verran on puhkua että sutii kun tallin lattialla kääntää kahvaa ja pitää kiinni ettei se karkaa.
Purin taas kaiken pois, eli akkupaketti irti rungosta ja niin päin ja pois.
Vaihdoin mittausjohdot oleellisesti ohuempiin. Aiemmat olivat aivan liian paksuja tarkoitukseensa. Samalla sain yhden palaneen sulakkeen vaihdettua. Vedin piuhat järkevämmin ja käytin runsaasti gorillateippiä suojaksi.
Tein sopivan mittaisia sopivan paksuisia kaapeleita puuttuviin kohtiin (akuston kytkeminen muuhun pyörään ja akuston kahden eri osan väli, 32mm2).

Väliaikaiskuva
Tekemistä on, ihan hitosti.
12V systeemeitä en ole ehtinyt vielä edes ajatella.

Kävin edistämässä asiaa ja asiahan edistyi.Voima- ja BMS:n johdot ovat paikallaan ja vehje kulkisi ihan ok sekä edes että taaksepäin, kun sen vaan tuuppaisi pihalle, istuisi kyytiin ja antaisi ohjeen kääntämällä oikeaa rannetta.

Voimajohdot ovat nyt vähintään 32mm2, ja kontrolleri on kiinni moottorissa 50mm2 letkuilla. Lienee riittävä tähän tarpeeseen.

Seuraavaksi CellLog-mittarit kiinni johtoihin ja mittarit paikalleen. Tai sitten 12V sähköjärjestelmä nippuun. Ei pitäisi olla paha: Kaikki on ollut toimivaa aiemmin.

Ja lopuksi kuoret päälle.

Pitää vähän miettiä viittisikö noita kuoria maalata tai muuten ehostaa. Toisaalta, käytettyjä, mutta ehijä kuoriakin taitaa olla Suomessa ainakin yksi setti. Tuostahan jouduin leikkaamaan alhaalta aika paljon pois, että sain aiemmat akut sopimaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti