Eilen kokeilin sellaista että löysäsin Smartin kytkimen aktuaattorin kolme pulttia, painoin sitä sisään about viiden kilon voimalla ja kirrasin ne pultit takaisin. Sitten irrotin akun 10 minuutiksi. Kolme vaakaviivaa katosi vaihdenäytöstä ja ei tuo ainakaan huonommin tunnu toimivan kuin aiemmin.
Aktuaattori siirtyi noin millin verran kohti auton oikeaa laitaa. En ymmärrä miten tuon pitäisi toimia kytkimen kuluessa, eli oliko se tuupattu aivan liian syvään? Vai pitäiskö sitä siirtää oikealle sitä mukaa kun kilometrit kertyvät?
No, nyt tuntuu paremmalta kuin ennen eli tuskin se pahasti pieleen meni. Mittarissa on jotain 132000 kilometriä ja kulku on hienoa nastarenkaiden kanssa.
Tallilla kävin hiplaamassa Cagivaa. Etuvilkkujen johtoihin laitoin liittimet, tsekkasin että takajarrun hydraulinen jarruvalokytkin on rikki ja rupesin selvittelemään etujarruvalon tilannetta. Purkupyörästä löytyi johdot, ei tarvi kuin keksiä miten ne kytketään tuohon omatekoiseen sähköjärjestelmään :)
Edit: StormMotor myi uuden hydraulisen katkaisijan takajarruun. Hintaa oli about 16 euroa. Ei tarvinnut kauaa miettiä, ryhtyykö virittämään mekaanista katkaisijaa vai laittaako tuollaisen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti