"valmis" |
"Pari" "pikkujuttua" jää tulevia talvia odottamaan.
Kuvassa näkyy muovista askartelemani sisälokasuoja, joka suojaa moottoria ja muuta tekniikkaa takapyörän roiskeilta. Oikeassa yläkulmassa näkyy myös muovinen rasia, jossa on latureiden virransyötön jako. Pyörän vasemmalla puolella, vasemman takaposken sisäpuolella on extralaturi (14S) joka on paljon lapasempi kuin päälaturi, mutta nostaa jännitteet täyteen, toisin kuin päälaturi.
Eli noin "80%" latauksesta tulee 15A teholla, mutta kun päälaturi menee yli oman ylärajansa, jatkuu lataus täyteen 3A teholla ja päälaturi käy huilaamaan. Pöhköä, mutta kun ei tuota rahaa ole liikaa, pitää kehitellä ratkaisuja joihin on rahaa.
Sisälokasuoja |
Heikot sähköt uusiksi.
Valot, katkaisijat, vilkut ... kaikki mitä on, pitäis kiskoa irti ja rakentaa siististi uusiksi. Oleellinen ajatus tuli tänään mieleen: Akkujen terminaaleista voisi vetää johdot akkupaketin kylkeen "terminaaliblokkiin" josta sitten johdot BMS:ään ja mittareihin. Ei niin kuin nyt eli suoraan akkujen navoista BMS:ään ja mittareihin.
Sähköt voisi rakentaa vaikka sellaisen fiksun purkin ympärille, minkä tännekin joskus linkitin. Fiksuinta varmaankin olisi pyytää jotain taitavaa rakentamaan. Itse kun olen tumpelo ja kömpelö, en saa aikaan niin nättiä jälkeä kuin olisi hyvä.
Etukatteen maalaus.
Nyt en jaksanut ehtinyt huvittunut hiomaan ja siistimään sitä, pistin vaan värin päälle. Tuli about kelpoinen vaikka onkin vähän rosoinen paikoin.
Lisää kennoja.
Pitäisi vielä sovitella toinen setti. Eiköhän sellaisen saa sopimaan jos oikein yrittää :) Tai sitten pistää nykyisten modulien rinnalle jotain toista, jännitteiltään ja virroiltaan sopivaa. Joku palikka jokaisen kennon rinnalle. Ei sen tarvitse olla Nissan Leafista kotoisin.
Hälyt ja tracker.
Vaikka Teltonika FMA204.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti