Piipahdin pikaiseltaan katsastuskonttorilla.
Tuloksena rekisteriote, jossa lukee ajoneuvoluokkana L4 ja erikoisehdoissa mm. "Vaihtoehtoinen käyttö 2 pyöräinen".
Katsastusheppu ei turhia katsellut pyörän muuta toimintaa ja olemusta, vaan tsekkasi liitokset ja valojen ja vilkkujen toiminnat. Leveys mitattiin ja merkittiin rekisteriotteeseen.
Myöhemmin vasta tajusin, että painoa ei kysytty eikä merkitty. Ehkä olisi pitänyt. Ehkä ei. Liekö se niin tärkeää?
Erikoista sinänsä, vaunun pyöräkoko merkittiin myös otteelle, 3.25x16.
Katsastuksen jälkeen kävimme vaimon ja tytärpuolen kanssa Espoosta Lohjalla syömässä. Pienempää tietä sinne ja isompaa takaisin.
Pyörään olisi hyvä laittaa tukevammat jouset taakse: kolmen hengen kuorma siten että pyörän päällä on kaksi ihmistä on tuolle systeemille ehkä sellainen että geometria muuttuu turhan paljon. Muuten voima riittää ja jarrutkin tuntuvat riittävän: edessä on Guzzi Sportin "kultasarjan brembot" ja takana vakio-levy. Vaunun jarru ei ole vielä käytössä.
Vaunun renkaan tasapainotuksesta en osaa sanoa muuta kuin että asiaan olisi varmaankin syytä kiinnittää huomiota. Ikäänkuin satasen vauhdissa pompottaisi.
Meinasi ihan jäädä mainitsematta: Nuorempi tytärpuoli sai mopokortin näyttökokeen suoritettua suoritettuaan ennen sitä teoriakokeen. Nyt on lupa ajaa! Minun opetuslupani tietenkin mitätöityi, kun sille ei ole enää käyttöä. Espoossa olisi ollut parin viikon jonot näyttökokeeseen, mutta soitinpa piruuttani Hyvinkäälle, ja sinne pääsimme heti halutessamme. Vuokrasimme peräkärryn, jolla mopo (Zoner) kärrättiin Hyvinkäälle ja näyttökokeen jälkeen takaisin. Homma sujui hienosti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti