sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Vaunun säätöä, huomahdus

Sain hitsattua taka-ylä-kiinnikkeen vaunun runkoon. Sinkkispreit purkista päälle ja odottamaan TIG-viimeistelyä.

Samoin, sain pajalta taka-ylä-kiinnikkeen moottoripyörään. Tämän sääsin asentoonsa ja neppasin hitsillä kiinni.  Hyvä tulee.

Anyway, tuossa keksin kuinka tuon asentojen säätö on ehkä viisainta tehdä.

1) otetaan taka-ala-kiinnike irti
2) säädetään auraus + kallistukset muilla kiinnikkeillä
3) laitetaan taka-ala-kiinnike takaisin sillä pituudella kun muut tangot sen määrittelevät.

Luulisin että säädöt on nyt aika lähellä "oikeaa". Takarengas tosin lämpeni ajossa. En tiedä tosin lämpenikö enemmän kuin olisi odotettavaa.

Tilasin viime viikon alulla Continental CST 17" 125/80 renkaan. Ei ole vielä näpissä sitä minulla, mutta tod näk laitan / laitatan sen heti kun se saapuu. Kyseessä on siis auton vararengas, jossa valitettavasti on normaalia matalampi urasyvyys. Nopeus on rajattu (auton alla) 130 km/h mutta eiköhän tuo riitä.

edit 8.7.2015: Sain CST:n näppiin. On pahuksen ohuesti kuviota. Ei voi varauksetta suositella.  Sen sijaan MotoMatti vinkkasi tänne hankkimaan ohjausiskaria: http://www.aircooled.fi/kategoria/32/ohjaus

edit2: 21.7.2015: Ei tosiaan kannata laittaa sinkkiä pullosta tai muutenkaan, jos aikoo TIGata. Sinkki tukkii elektrodin ja aiheuttaa muutakin päänvaivaa. Muistan jatkossa olla suihkimatta sinkkiä ennenkuin homma on valmis. Sorry.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti