lauantai 13. toukokuuta 2017

Välihuollontapaista

Kävin reissussa. Siitä kirjoitan erikseen. Matkan kohteena oli Liberland ja reitti kulki seuraavasti: Eesti - Latvia - Liettua - Puola - Ukraina - Unkari - Kroatia - Serbia - Unkari - Slovakia - Puola - Valko-Venäjä - Liettua - Latvia - Eesti ja sitten kotiin.

BMW pelasi about OK, mitä nyt Unkariin jäi toisen takajarrupalan pinta. Slovakiassa sain BMW-huollossa vaihdatettua uudet palat taakse, 51 euroa työt ja osat.
Jo ennen reissua kuului jostain laturin suunnalta pientä mekaanista ääntä, mutta se ei kuulostanut vaaralliselta. Nyt kuitenkin päätin vilkaista paikat ennen enempiä ajoja.
Kävin RMHeinolta ostamassa määräaikaishuoltotarpeet ja laturin hihnan (33 eur). Sen kai luvataan kestävän ainakin 60 000 tkm joten vanhalla remmillä oli vielä parikymmentä tuhatta kilometriä jäljellä.

Nyt kuitenkin kun puutuin laturiin, vaihdoin hihnan samalla, mittarin näyttäessä 109 000 km.

Purin hiilet näkyviin. Niillä oli pituutta (max) 9 ja 10 mm, eli ei vielä kiirettä vaihtaa.

BMW R1100GS laturi avattuna
Mitään vikaa ei löytynyt joten pistin palikat takas kasaan. Mekaaninen ääni taisi mennä pois. Hassu laite.

Laitan tähän talteen www-sivuston jossa on räjäytyskuvat. http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx?vid=51668

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti