BMW pelasi about OK, mitä nyt Unkariin jäi toisen takajarrupalan pinta. Slovakiassa sain BMW-huollossa vaihdatettua uudet palat taakse, 51 euroa työt ja osat.
Jo ennen reissua kuului jostain laturin suunnalta pientä mekaanista ääntä, mutta se ei kuulostanut vaaralliselta. Nyt kuitenkin päätin vilkaista paikat ennen enempiä ajoja.
Kävin RMHeinolta ostamassa määräaikaishuoltotarpeet ja laturin hihnan (33 eur). Sen kai luvataan kestävän ainakin 60 000 tkm joten vanhalla remmillä oli vielä parikymmentä tuhatta kilometriä jäljellä.
Nyt kuitenkin kun puutuin laturiin, vaihdoin hihnan samalla, mittarin näyttäessä 109 000 km.
Purin hiilet näkyviin. Niillä oli pituutta (max) 9 ja 10 mm, eli ei vielä kiirettä vaihtaa.
BMW R1100GS laturi avattuna |
Laitan tähän talteen www-sivuston jossa on räjäytyskuvat. http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx?vid=51668
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti