sunnuntai 17. kesäkuuta 2018

huoltoa ... R1100GS

Ois tavoitteena lähteä reissuun BMW:llä, ja mittarissa on 118550.

Tuumasin että on parempi aloittaa nyt 120 000 huollot.

Jarrupalat eteen vaihdoin pari päivää sitten.

Tänään sitten moottoriöljyt (purkin pohjat monesta purkista) ja öljynsuodattimen. Toivottavasti eri öljyt eivät riitele keskenään.

Vaihteistoon pistin RedLine Heavy ShockProof täyttöaukon alarajaan asti.

Perään, kun en ollut ihan varma, pistin sinne jotain öljypohjaista 85W90 GL-5 öljyä (Neste?). Vaan kaipa sinnekin olisi voinut RedLinet laittaa.

Eteen vaihdoin jarrunesteet ja huomasin että etujarrut hieman kanittavat. Ei yhtään tekis mieli mutta pakko on kai purkaa ja putsata. En ole ikuna moista temppua tehnyt. Vaan kaipa se on tehtävissä.

Ystäväni Pekka Vuorelma suositteli tällaisia. ProBrake

Edit 2018-06-18:

Jarrut kanittivat sen verran että otin auki ja herkistelin. Pahimmin kanittavan männän otin irti ja puhdistin. Sit takas, ilmaus ja .... kanittaa vieläkin. Spekuloitiin ja joku tallin pojista muisteli että oli kuplavolkkarissa joskus ollut vastaavaa vaivaa. Siinä oli kyseessä jarruletkun sisäpinnasta irronnut kieleke, joka muodosti yksisuuntaisen venttiilin: jarru kyllä toimii mutta paine jää päälle. Samaa veikkaili Pekkakin.

Pistin tilaten ProBrake-letkut. Toivottavasti ehtii saapua ennenkuin on tarkoitus lähteä reissuun.

Edit2: Jollakulla muullakin ollut joskus jotain vastaavaa murhetta: 24998-95-R1100GS-Stuck-front-brakes samoin kuin Number=669967

Edit3: 2018-07-01:

Eilen askarreltiin Pekan kanssa teräspunokset paikalleen. 118580 on about mittarissa. Avasin ja halkaisin vanhat letkut. Lyhyissä letkuissa oli möhnää sisällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti