lauantai 5. toukokuuta 2012

Ajankohtaista

Tilasin pari seoksensäätäjää saitilta bioadapter.com.

Purkkeja sai jopa valmiiksi Guzzin ruiskuliittimillä, joten kytkeminen on pässinlihaa; plug-and-play. Ainakin näin etukäteen asiaa arvioiden.

Purkissa on nappi, josta voi valita kolme ohjelmaa: 1) ajo bensalla 2) ajo jollain alko-bensa-seoksella (esim 70% alkoa, 30% bensaa) 3) ajo jollain toisella seoksella, esim E85.

Purkin kyljessä toki lukee "gasoline, E70, E85" vaihtoehtoina, mutta kun noita voi säätää, voi asian ajatella niinkin että gaso ja E85 olisivat kuten suunniteltu, mutta E70 säätö tarkoittaisikin "puolet bensaa, puolet E85:sta".

Aika näyttää miten hyvin Guzzi rokkaa alkoholilla. Jos hyvin ja purkki toimii muutoin ok, saatanpa laittaa Smart Roadsteriin samanlaisen.

Ostin kassillisen RVS-tuotteita osoitteesta http://tuningstudio.fi/portal/fi/ ja meinaan läträtä guzzin vaihteiston ja perän, Chevroletin ruiskupumpun ja Qinggi-skootterin tuorevoitelun kanssa. Rahan haaskausta? Ehkä, mutta TÜV kertoi, että kyllä RVS jotain hyvääkin tekee. http://rvs.fi/reference/page21.html kertoo lisää.

Teho ja kulutus ovat toissijaisia. Itseäni enemmän motivoi se, että teho ei jää moottorin sisäisiin kitkoihin kuluttamaan ja rikkomaan paikkoja.

En oikein jaksa uskoa että skootterini olisi valmistettu niin hienoista materiaaleista niin upein toleranssein, etteikö sitä voisi saada metallit pinnoittamalla paremmaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti