sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Guzzin ylläpitoa

Vaihdoin keulaöljyt. Edellisestä keulaöljyjen vaihdosta ei aavistustakaan; kai ne on joskus vaihdettu.Liemet olivat erivärisiä vasemmalla ja oikealla.

Vasen stefa tihkuu, mutta olkoon nyt.

Sovelsin hieman http://motoguzzimaintenance.wetpaint.com/page/Moto+Guzzi+Metal+Stone+Fork+Oil+Change sivulta löytämääni ohjetta ja säästin aikaa: otin molemmat keulaputket ja eturenkaan yhtenä nippuna irti. En tiedä, maksoiko vaivan koittaa kikkailla mutta sain silti homman tehtyä alle neljän tunnin.

Hyllyssä oli Shellin 10w keulaöljyä. Sitä pistin, kai se on ok.

Samalla kertaa koitin tiivistellä hiukka räpättävää vasenta pakoputken alkupään liitosta, huonolla menestyksellä.





Oli sitten kivasti osunut takavalojen piuhat osuneet renkaaseen. Ei paljon valo palanut peräpäässä.

Viilaa näytin etuhaarukan stoppareille, nyt toimii taas ohjauslukko.


Taas yhden sivumuovilätkän ruuvasin paikalleen, enää kaksi uupuu.

Pistin ilmansuodatinöljyä kartiosuodattimiin. Taitaa olla aika turhaa; tuskin noista paljoa hyötyä on muutoinkaan. Isommat sepelit ja oravat ne tietty pitävät ulkona.

Tallilta kun läksin kotiopäin, lakkasi nopeusmittari toimimasta. Oisko veijari katki? Nyt on 04130 kilometriä mittarissa. Pitäiskö ostaa uus nop mittari, ja tankin korkki .... Ovat kyllä tod näk sietämättömän kalliita.

Vielä pitäisi ihmetellä sokeripaloilla liitetyt piuhat (tinaa + sukkaa) TPS:n johdosta.

Päivitys: Bensatankin korkki: 90 euroa. Taidan viilata sitä nykyistä. Jospa se lähtisi toimimaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti