keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Jotain skootterista

Ostin toissatalvena (2011 kaiketi) kiinalaisvalmisteisen moposkootterin kun kyllästyin julkisen liikenteen "luotettavuuteen".

Mittarissa taisi olla jotain vajaa puolentoista tuhatta kilometriä. Eipä nuo kilometrit ole paljoa lisääntyneet, juuri nyt on mittarissa 2250 kilometriä.

Talveksi olen vaihtanut nastarenkaat, kesäksi taas vaihdoin alkuperäiset suvikumit. Pari tuntia menee vaihtohommissa, fiksu ostais toiset vanteet (70e kappale).

Skootteri oli ennen haltuuni tuloa "levännyt" vuoden, puolitoista tallissa. Kaasutin oli tuhannen tukossa ja akku täysin kuollut. Jännitteensäädin tai mikä se on, oli myös vainaa. Nyt, muutaman sadan euron korjausten jälkeen härpäle tuntuisi jotakuinkin toimivan. Bensaa vaan syö häiritsevän paljon. Huollossa setä teki jollekin suuttimelle jotain, kuulemma.

Alkuperäiset peilit pistin hyllylle, tilalle yksi tangonpääpeili. Muita oleellisia muutoksia ei tuolle ole tehty, mitä nyt satulan lukitusta joutui hieman miettimään, kun joku mulkvisti koitti avata lukon väkisin ja se se särkyi.

Peräöljyt voisi vaihtaa, ja lisätä sekaan ripaus RVS:ää. RVS:t voisi ajaa myös polttoaineen seassa.
Toisen etuteleskoopin stefan voisi joskus vaihtaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti