lauantai 21. huhtikuuta 2018

Rohkea rokan syö

Kävin Cagivalla tekemässä 41 kilometrin matkan. Taajamaa oli 90% ajosta, ja ajoin sen 30, 40, 50, 60 km/h mitä rajoitukset osoittivat. Muutenkin koitin ajaa säästeliäästi että pääsen kotio takaisin.

Lopputulos osin tyydytti, osin ei.

Pääsin kotiin takaisin, eikä vehkeen toiminnassa tuntunut mitään outoa tai huonoa. Numeeriset arvot sen sijaan hieman huolestuttavat.

Kokonaisjännite reissun jälkeen Victronin mukaan: 50.47V

Victron: Consumed Energy: 39.8 (joskin "pohjalla" oli pari käytettyä Ah:ta)

Celllog: Kennojen jännitteet:

1 3.54
2 3.55
3 3.57
4 3.58
5 3.57
6 2.76  (!!)
7 3.76

8 3.75
9 3.76
10 3.76
11 3.76
12 3.76
13 3.75
14 3.74

Matkamittarin lukema reissun jälkeen: 64894 km.

Cellog vilkutti ykkösmittarissaan kennojen 6 ja 7 tietoa ja ilmoitti DIFF-viestiä. Näin sen on suotavaakin tehdä. Vaan miksi kennon kuusi jännite on voltin verran pienempi kuin naapureiden?

Kuutonen oli hieman alle muiden tason lähtiessä. Ilmeisesti ero sitten repeää isommaksi kun akkuja käytetään?

Tarvitsen toisen 7 kpl setin ja paremman BMS:n.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti