lauantai 15. elokuuta 2020

R1100RT ylläpitelyä ja vähän GS:nkin

 Perä sai siis uudet laakerit, jotka laitettiin vanhoilla shimmeillä sen enempää säätämättä ja varmistelematta. Aika näyttää oliko hyvä juttu. Ei kuumene eikä taida metelöidä. Ajettu jo Lohjalta Klaipedaan, Kuurin kynnäs eestaas ja takaisin Suomeen. Sitten ajettu Espoosta Mikkeliin ja Jyväskylään ja takaisin Espooseen, eikä vieläkään ole perä räjähtänyt, eli ei kai se ihan pieleen mennyt.
Riikassa vaihdettiin uusi eturengas (Roadtec 1, 185 euroa + työt 45 euroa) ja on rauhallisempi mieli kun renkaassa on jopa kuvio, ihan joka puolella.

Vaihtaa pitäisi mieluusti aika pian

takajarrulevy: https://m.motonet.fi/fi/tuote/9833883?ajoneuvo=2617&vuosimalli=1999

ehkä etujarrulevyt: https://m.motonet.fi/fi/tuote/9822614?ajoneuvo=2617&vuosimalli=1999

ja ainakin helistimet eteen: https://m.motonet.fi/fi/tuote/9822615?ajoneuvo=2617&vuosimalli=1999

Kaikki tämä oli tiedossa ja odotettavissa ja on huomioitu pyörän ostohinnassa joka oli varsin kohtuullinen.

Tänään kävin Motonetistä hakemassa RVS-liemet vaihteistoon (40 e, kolmen litran tilavuutta varten) eli yhdellä setillä käsittelee perän ja vaihteiston pariin kertaan. Luulisin että vaihteisto kaipaisi hieman ylläpitoa näillä kilometreillä. Jostain nimittäin kuuluu hentoa vonkunaa. Jos se poistuu, on RVS haukkunut hintansa.
Lisäksi on ajatus mitata puristukset, käsitellä moottori RVS:llä ja mitata sitten puristukset uusiksi.

Edit 16.8.2020: GS sai uudet pivot-laakerit kilometreillä 138746. Pantiin perä nippuun
Edit 16.8.2020: RT sai RVS:t vaihteistoon kilometreillä ... no jotain 345500. tonnin ajon jälkeen kaadan lisää. Yksi "T3" tuubi, ajattelin laittaa kahdessa erässä.

Edit 16.8.2020: RT:n vasen takavilkku ei toimi luotettavasti. Vilkaistiin. Siellä on näköjään ledi"polttimo" ja vastus sen kaverina. Huono ledi, ei ota kunnolla kontaktia. Vaihdan varmaan hehkulampun tilalle. Vasen takavilkku kun on se tärkein vilkku, olisi syytä toimia.


edit: 23.8.2020 gs sai uuden ilmansuodattimen ja uudet öljyt kilometreillä 138840. samalla duunasin hengitysreiän bensatankkiin ja tassun seisontatukeen. tein myös ohuen kiristysprikan seisontatuen holtittoman. heilunnan rauhoittamiseksi. samoin kilven ja takavalon kiinnityksiä parannettiin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti