sunnuntai 21. maaliskuuta 2021

Kausi alkamassa 2021

21/3/2021 Pieni tilannekatsaus kalustoon


Guzzi: öljyt sun muut vaihdettu 2019 ja ajettu pari tonnia sen jälkeen. Ei oo kiire tehdä mitään.

GS: öljyt vaihdettu 2020 loppukesästä ja ajettu pari tonnia. Ei oo kiire thedä mitään.

RT: öljyt vaihdettu .... ei mitään käsitystä. . Viime kauden lopussa laitoin yhden satsin RVS:ää vaihteistoon ja perään. Eli pitäis vaihtaa moottoriin, perään ja vaihteistoon öljyt. Perään ja vaihteistoon RVS:t. Voisi ennen kauden alkua vaihtaa moottoriöljyt, mutta ennen sitä 1) puristukset mittaus 2) setti RVS:ää, 3) ajoa. Sitten se öljynvaihto, uudet RVS:t, ajoa ja puristusten mittaus uusiksi.

Suzuki: moottoriöljyjen vaihto, etupumppujen öljyjen vaihto, etuvalon vaihto takaisin halogeeniksi. LEDin valokuvio on sen verran perseestä ettei sitä kestä kattella. Kuulosti siltä ettei kaikki sylinterit toimineet tyhjäkäynnillä, taas.


Guzziin vois pistää taas vaihteeksi vaunun kiinni. Just for kicks. Ja et Nina pääsis opettelemaan vaunupyörällä ajoa. Ja et voitais ottaa koira mukaan jos siltä tuntuis.


Tarvitaan siis:

RT-moottoriöljyt (teboil silver)

RT-vaihteisto- ja peräöljyt

RT tulpat

Suzuki-moottoriöljyt (pitää tsekata, onko olemassa)

Suzuki-haarukkaöljyt (on olemassa)


edit: päivitys 04/04/2021

Suzukia starttailtiin. Kuului kumma kolaus. Nestelukko? Tulpat irti ja pyörittelyä. Kaasareiden kammioiden avaus ja suutinten putsaus. Tämän jälkeen kävi kuin kello.

Suzuki sai uudet moottoriöljyt (Castrol 10w40) ja öljyfilsun, ei dramatiikkaa. Tasan 40 000 km mittarissa

Suzuki sai uudet keulaöljyt. Vain pientä dramatiikkaa. Tasan 40 000 mittarissa

Suzukissa uusi halogeenipolttimo. Oli niin karsea se ledi mikä siinä oli ettei kestänyt kattella.

RT: tulpat aika tummat. kolmikärkiset BCPR7ET

RT: Puristukset mitattiin. Vasen 9, oikea 10. Kylmällä koneella.

RT sai ekan satsin RVS:ää moottoriöljyyn. Kilometrejä 345 813
RT: mittarin vaijeri taas irti yläpäästä. Prkl.
RT:lle ja GS:lle ostettu uudet öljyt, Teboil Silver Classic 20W50, ei vielä vaihdettu.
Jackalin akku kuoli. "Himura"-merkkisessä akussa luki kaiverrettuna "2014-08" eli aika pitkään se kaikkein halvin löytämäni akku toimi. Tilalle MTX AGM-akku, 21Ah. 60e.
Nina osti BMW K1200S:n, kilometrejä mittarissa ... noin 89 500. Vuosimalli 2007. ABS bugaa. Ollut huonolla ylläpidolla muutenkin.

Edit 25.05.2021

RT:n nopeusmittarin vaijeri sai tipan ruuvilukitetta. loppuu se pelleily.
RT sai uudet moottoriöljyt (Teboil Silver Classic 20W50), sekaan RVS G4 kilometreillä 347 427
RT puristukset 9.5 ja 10 kylmällä koneella
RT sai uuden öljynsuodattimen
RT sai "uuden" takajarrulevyn varaosapyörästä (noin 4.8mm, aiempi oli jotain 3.x mm)
RT sai "uudet" etujarrulevyt varaosapyörästä (noin 4.8mm, aiempi oli jotain 3.x mm)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti