lauantai 29. lokakuuta 2022

Ylläpitoa MotoGuzzi California Jackal

 29.10.2022

Mittarissa 130 315, joskin mittari ei kyllä kerro ihan koko totuutta. Välitykset kun on 25% normaalia tiheämmät.

Öljyt on, suodatin on, jarrunestettä on.

Vaihtistoöljyt on, peräöljyt on.
Tulpat on.
Tarkoitus on korjata perämurkulan tyhjennyspropun jengat. Meni kierteet jossain välissä.

Pitäis myös leikata vaunun tuulilasi muotoon.

Saa suorittaa.

---

2022.11.06

Irrotin perän. (Äänenvaimennin irti, takajarrusatula irti, oikea iskari irti).
Kaksi pinnapulttia lähti kupumutterin mukana, kaksi jäi kiinni perään.
Valutin perän tyhjäksi, ei mitään kummallista. Marjapuuro oli melkoista sinappia.
Tilasin uudet tiivisteet (Stein-Dinse).
Tilasin viikko sitten jostain kierteenkorjaussarjan  juuri tätä hommaa varten.

---

13.11.2022

Kierre tehty uusiksi. Toivottavasti pitää.
Pyörä perän osalta nipussa .... paitsi 8 pulttia väärässä momentissa, tulkitsin väärin dokumentteja ja momenttiavainta. Vielä pitää irrottaa rengas ja vetää momentit kuntoon. Ja tietenkin pistää perään öljyt sisään. Jos öljyt pysyvät sisällä, on kierresarja haukkunut hintansa.

Edit 20.11.2022
Momentit nyt kohdallaan, 42Nm. Öljyt kaadettu perään, 2.5dl RedLine MT-90 API GL-4 SAE 75W90. Molykote A olisin laittanut jos olisi ollut, mutta kun ei ollut, pistin hieman RVS:ää.


"250 ML SAE 80W-90" sanoo https://www.louis.eu/en/bike-database/moto-guzzi-california-jackal/jackalkd/3102

Varmaan ensi kerralla sitten moottoriöljyt, suodattimet, tulpat ja mitä sitä nyt onkaan.

--- 

18.12.2022

Damn. Ei pysy öljyt perässä.


14.5.2023

Laskettu perästä öljyt pois. Annoin valua viikon. Putsasin jengat ja muun brake cleanerilla, sipaisin ohuesti hylomar (?) tiivisteliimaa jenkoihin ja muuhun, odotin 10 minuuttia ja pistin kiinni. 
Perään 2.5 dl RedLine Shockproof Heavy Tjsp Jnpp mansikkahilloa. Toivottavasti pysyy sisällä.

4.7.2023

ilmanpitsarit vaihdettu uusiin motonet-suodattimiin. oli revenneet ja reikäiset. vähän atf öljyä pintaan, tuskin haittaa.

öljyt on pysyneet perässä

mittarissa 130 589

6.8.2023

kilometrit 130620 kun kävin ulkoiluttamassa uusien ilmanputsareiden kanssa. pelasi hienosti. sovittelin ohjausiskaria (VW:n osa. 10mm leveyttä pultireiillä, 24 mm paksuutta samoilla)


xx.8.2023

Käytiin Ninan kanssa Guzzirallissa. Nina ajoi Centaurolla sinne ja Jackalilla takaisin. Hienosti sujui molemmat suunnat.


31.8.2023


Talteen linkki Molykoten lähteille: https://euro-industry.com/main.php?index=details&cat=1544&prod=23209948


30.3.2025

Vaihdoin eteen Metzeler Block K vaunupyörän renkaan. Taitaa olla just sopiva tarkoitukseen, parinkymmenen kilometrin ajon perusteella.

16.6.2025

Metzeler Block K on oikein sopiva valinta eteen. Siitä puuttuu se huono ominaisuus että se olisi profiililtaan kaareva, eli tuo ei pyri ohjaamaan mutkassa väärään suuntaan profiilinsa takia. Vielä jos löytäisi taakse vastaavan.
Vaihdettiin etupään stefat ja samalla vaihtui sit sit yläpään holkitkin. Vanhoista toinen tuli naarmittua vahingossa ja toinen oli selkeesti kulunut. Joutui dremelöimään holkin rakoa isommaksi että sai toimimaan, mutta lopulta, kiitos, seisoi.
Vasemman putken alapään holkki jäi epähuomiossa vaihtamatta mutta oikea oli niin helppo vaihtaa että sekin vaihtui uuteen.
Vaan mistä löytää ensi kerralla oikeat osat? Jackalin (ja monen muun mallin) yläpään holkki ei enää ole alkuperäisellä osanumerolla saatavilla, ja tuo korvaava ei siis ollut ihan täysin sopiva pussista otettuna. Korvaavan nimi oli "Moto Guzzi Norge 1200 IE 45mm Suspension Overhaul Kit Fork Seals Wipers Bushes" jonka olisi osanumeroiden perusteella pitänyt sopia.
560 ml viskositeetin 10 keulaöljyä kumpaankin putkeen. Jäykempi voisi olla tähän tarkoitukseen parempi. 
Kokeilin lukkojarrutusta hiekkatiellä ja sehän kävi pompottamaan! En ole ennen moista kokenut.
Jatkossa toivottavasti jarrut eivät enää ole lukkiutumattomat keulaöljyn takia.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti